Дэвіз:
“Ад лёсу падарункаў не чакаць,
У сілы свае верыць і перамагаць!”
Дэвіз:
“Ад лёсу падарункаў не чакаць,
У сілы свае верыць і перамагаць!”
ПАЛАЖЭННЕ
аб навуковым таварыстве вучняў “Шлях у навуку” дзяржаўнай установы адукацыі “Палачанская сярэдняя школа Маладзечанскага раёна”
1. Агульныя палажэнні
Навуковае таварыства вучняў (НТВ) – добраахвотнае творчае фарміраванне навучэнцаў, якія імкнуцца ўдасканальваць свае веды ў вызначанай вобласці навукі, тэхнікі, развіваць свой інтэлект, набываць уменні навыкі навукова-даследчай і даследчай дзейнасці пад кіраўніцтвам педагогаў. У сваёй дзейнасці НТВ кіруецца Статутам установы адукацыі і дадзеным Палажэннем.
Навуковае таварыства вучняў мае сваю назву, эмблему, дэвіз.
Пасяджэнні секцый НТВ праводзяцца адзін раз у чвэрць.
Вынікі работы НТВ асвятляюцца на навукова-практычных канферэнцыях вучняў.
2. Мэты НТВ
Расшырэнне кругагляду вучняў.
Удасканаленне навыкаў самастойнай працы, павышэнне ведаў эрудыцыі ў пэўных галінах навукі.
Арганізацыя навукова-даследчай дзейнасці вучняў для ўдасканалення працэсу навучання і прафарыентацыі.
Выяўленне найбольш таленавітых вучняў у розных галінах навукі, развіццё творчых здольнасцей навучэнцаў.
3. Задачы НТВ
Фарміраваць у вучняў цікавасць да даследчай дзейнасці.
Фарміраваць у вучняў уменні арыентавацца ў інфармацыйнай прасторы.
Развіваць пазнавальную актыўнасць і творчыя здольнасці.
Знаёміць вучняў з метадамі і прыёмамі навуковага пошуку.
Садзейнічаць авалоданню вучнямі мастацтвам дыскусіі, выступлення перад аўдыторыяй з дакладамі.
Садзейнічаць прафесійнаму самавызначэнню вучняў.
4. Асноўныя накірункі работы НТВ
Складанне праграм, распрацоўка праектаў і тэм даследаванняў.
Выкананне заказаў устаноў і арганізацый.
Удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, выставах.
Правядзенне семінараў, дыскусій, навукова-практычных канферэнцый.
Выступленні з лекцыямі, дакладамі, паведамленнямі, творчымі справаздачамі.
Сустрэчы з вучонымі, супрацоўнікамі музеяў, архіваў.
Рэалізацыя інавацыйнага праекта “Внедрение модели устноисторических исследований родного края как средство формирования социально-гражданских компетенций учащихся”.
Арганізацыя насценнага друку, публікацыі ў сродках масавай інфармацыі.
Складанне камп’ютарных вучэбных праграм, мультымедыйных прэзентацый, электронных вучэбных дапаможнікаў.
5. Кіруючыя органы НТВ
Вышэйшым органам НТВ з’яўляецца сход усіх членаў таварыства, які праводзіцца два разы ў год. На першым сходзе зацвярджаецца Савет таварыства, у які ўваходзіць прадстаўнік ад кожнай секцыі, вызначаюцца задачы на бягучы навучальны год, зацвярджаецца план работы таварыства. На заключным сходзе падводзяцца вынікі работы за справаздачны перыяд, вызначаюцца задачы і накірункі дзейнасці таварыства на наступны навучальны год.
У перыяд паміж сходамі дзейнасцю НТВ кіруе Савет, які выбіраецца агульным сходам на адзін год. Са свайго складу Савет выбірае старшыню і сакратара. Савет НТВ вырашае арганізацыйныя пытанні, аказвае дапамогу навуковым кіраўнікам і кансультантам у рабоце па правядзенні канферэнцый, выстаў, экспедыцый, сходаў, узаемадзейнічае з Саветам НТВ другіх школ.
Пасяджэнне савета НТВ праходзіць не менш чым тры разы на год, заняткі ў секцыях – не менш чым раз месяц.
Курыруе работу НТВ намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце.
6. Структура НТВ
Таварыства ўключае ў сябе творчыя групы вучняў, аб’яднаных у секцыі па розных абласцях ведаў. Секцыі аб’ядноўваюцца ў аддзелы.
7. Удзельнікі НТВ
Членамі НТВ з’яўляюцца вучні 3 – 11 класаў, якія выказалі жаданне актыўна ўдзельнічаць у рабоце адной з секцый таварыства.
Прыём у НТВ ажыццяўляецца на аснове вуснай заявы прэтэндэнта.
Члены НТВ маюць права:
Кожны член НТВ павінен прытрымлівацца графіка работы ў адпаведнасці з рабочай праграмай даследавання.
Кожны член НТВ нясе адказнасць за поўнае захаванне і беражлівае выкарыстанне матэрыяльных рэсурсаў і даведачна-інфармацыйных матэрыялаў школы, а таксама дапаможных устаноў (бібліятэк, музеяў, архіваў і г.д.).
8. Матэрыяльная база
Матэрыяльная база таварыства фарміруецца з уласных сродкаў установы адукацыі.
Члены НТВ маюць права выкарыстоўваць матэрыяльную базу ўстановы адукацыі для правядзення сваіх даследаванняў.
9. Узроўні арганізацыі даследчай дзейнасці
Першы ўзровень – узровень асобных педагогаў. Творчыя і даследчыя задачы вучням ставяцца асобнымі педагогамі ў ініцыятыўным парадку з мэтай навучання тэхналогіі правядзення назіранняў і доследаў. Пачынаюцца з малодшых класаў падчас правядзення факультатыўных заняткаў.
Другі ўзровень – даследчая работа на ўзроўні навукова-даследчага таварыства школы. Фарміруе цэласнае ўспрыманне розных узроўняў праяўлення экалагічных праблем. Вучні ўдзельнічаюць у конкурсе даследчых работ (канферэнцыі) установы адукацыі.
Трэці ўзровень – да сістэмы даследчай дзейнасці далучаюцца навуковыя ўстановы, якія забяспечваюць навукова-метадычнае кіраўніцтва.
Чацвёрты ўзровень – сумесная даследчая дзейнасць некалькіх устаноў адукацыі. Магчыма ўтварэнне міжшкольных НДТ.
Кіраўнік навуковага таварыства вучняў –
Мяцельскі Юрый Міхайлавіч, настаўнік геаграфіі
кваліфікацыйнай катэгорыі “настаўнік-метадыст”
Прадметныя секцыi
Секцыя дакладных навук
Секцыя прыродазнаўчых і грамадскіх навук
Секцыя філалагічных навук
Секцыя пачатковых класаў
у 2022/2023 навучальным годзе
План работы навуковага таварыства вучняў “Шлях у навуку”
на 2022/2023 навучальны год
Месяц |
Мерапрыемствы |
Мэта |
Адказныя |
Вынікі работы |
верасень
|
Вызначэнне вучняў для заняткаў у навуковым таварыстве ў адпаведнасці з іх інтарэсамі, схільнасцямі і здольнасцямі. Кансультацыі па выбары тэм даследчых работ вучняў. |
Выявіць цікавасць вучняў да даследчай дзейнасці. |
Кіраўнік НТВ, Кіраўнікі МА, настаўнікі |
Спіс тэм даследчых работ вучняў |
Абмеркаванне вынікаў псіхалагічнай дыягностыкі вучняў |
Выявіць схільнасці да даследчай дзейнасці |
Педагог-псіхолаг |
Матэрыялы дыягностыкі |
|
Зацвярджэнне індывідуальных планаў даследчай работы з вучнямі |
Зацвердзіць індывідуальныя планы работы |
Кіраўнікі даследчых работ |
Планы індывідуальнай работы |
|
кастрычнік
|
Фарміраванне метапрадметных секцый НТВ. Выбар кіраўнікоў секцый |
Сфарміраваць метапрадметныя секцыі. Выбраць кіраўнікоў секцый |
Кіраўнік НТВ |
|
Зацвярджэнне тэм даследчых работ вучняў. Назначэнне кіраўнікоў даследчых работ |
Абмеркаванне тэматыкі даследчых работ вучняў |
Кіраўнік НТВ, кіраўнікі даследчых работ
|
Тэматыка даследчых работ |
|
лістапад |
Інфармаванне бацькоў вучняў аб рабоце школьнага навуковага таварыства |
Азнаёміць бацькоў з работай НТВ |
Кіраўнікі секцый |
|
Практычны занятак “Патрабаванні да даследчай работы” |
Азнаямленне са структурай напісання работы |
Кіраўнік НТВ |
Памяткі |
|
лістапад - красавік |
Кансультацыйныя заняткі з вучнямі па пытаннях методыкі даследчай дзейнасці Збор матэрыялу па тэме даследавання
|
Прадаставіць неабходную інфармацыю вучням |
Кіраўнік НТВ, кіраўнікі секцый |
Матэрыялы кіраўніка НТВ |
снежань
|
Тэарэтычны занятак па курсу “Бібліятэчна-інфармацыйная культура”. Работа з навуковай літаратурай з мэтай накаплення матэрыялу па выбранай тэме |
Навучыць працаваць з навуковай літаратурай |
Бібліятэкар |
Уменне працаваць з літаратурай |
Практычны занятак па курсу “Бібліятэчна-інфармацыйная культура”. |
Навучыць працаваць з навуковай літаратурай |
Бібліятэкар |
Уменне працаваць з літаратурай |
|
Школьная даследчая канферэнцыя малодшых школьнікаў |
Выявіць лепшыя даследчыя работы малодшых школьнікаў |
Нам. дырэктара па НР, кіраўнік НТВ |
Стэндавы даклад |
|
Удзел у раённым конкурсе даследчых работ “Разумніцы і разумнікі” |
|
Нам. дырэктара па НР, кіраўнікі дасл. работ |
Стэндавы даклад |
|
студзень
|
Арганізацыя заняткаў па даследчай дзейнасці вучняў |
Аказаць дапамогу ў вызначэнні праблемы, мэты і здач даследавання |
Кіраўнікі секцый, кіраўнікі даследчых работ |
|
Авалоданне навыкамі работы на камп’ютары |
Навучыць аўтараў даследчых работ элементарным навыкам работы на камп’ютары |
Настаўнік інфарматыкі |
|
|
Кансультацыйныя сустрэчы з педагогамі і вучнямі па напісанню і афармленню даследчых работ |
Праінструктаваць настаўнікаў і вучняў |
Кіраўнік НТВ |
Памяткі |
|
люты |
Кансультацыйныя сустрэчы з настаўнікамі і вучнямі па абароне работ |
Праінструктаваць настаўнікаў і вучняў |
Кіраўнік НТВ |
Памяткі |
Практычны занятак “Афармленне тэзісаў даследчых работ” |
Аказаць дапамогу ў напісанні тэзісаў |
Кіраўнік НТВ |
Памяткі |
|
Распрацоўка крытэрыяў абароны даследчых работ |
Распрацаваць крытэрыі |
Савет НТВ, нам. дырэктара па НР |
Памяткі |
|
сакавік |
Фарміраванне журы школьнай канферэнцыі даследчых работ вучняў “Парад служэння навукам – 2022” |
Сфарміраваць журы |
Нам. дырэктара па НР, кіраўнік НТВ |
Спіс складу журы |
Заняткі па рыторыцы |
Развіваць прамоўніцкія ўменні дакладчыкаў |
Настаўнікі-філолагі |
|
|
Практычны занятак па методыцы абароны даследчых работ “Шлях да ісціны”. Афармленне прэзентацыі даследчых работ |
Трэнінг аўтараў даследчых работ |
Кіраўнік НТВ |
Прэзентацыі даследчых работ |
|
красавік |
Першасныя чытанні і абмеркаванні даследчых работ вучняў |
Аналіз падрыхтаванасці секцый да правядзення канферэнцыі |
Кіраўнік НТВ |
|
Правядзенне школьнай канферэнцыі даследчых работ вучняў |
Выявіць лепшыя даследчыя работы |
Члены журы |
Бланкі членаў журы |
|
май |
Удзел у раённай даследчай канферэнцыі “Парад служэння навукам – 2022” |
|
Нам. дырэктара па НР, кіраўнік НТВ |
|
Падвядзенне вынікаў работы за год |
Справаздача работы за год |
Кіраўнік НТВ |
Матэрыял справаздачы |